1. Tervezd meg a pénzügyi évedet!

Már a tanfolyamon is találkozhattál vállalkozási ismeretekkel. Ha kezdő vagy, nincs mihez viszonyítanod, így magadnak kell felépítened a vállalkozásod fejlesztésének alapvető pénzügyi pilléreit. Haladó stylist-ként pedig már viszonyíthatsz az előző év eredményeihez, ha feljegyezted bevételeid és kiadásaid valamilyen jól áttekinthető formában.

 

Vegyél egy noteszt, és tervezd meg, hogy mennyi bevételre számíthatsz az idei évben! Gondold át azt is, hogy ezzel szemben mennyi kiadással kell számolnod. Itt ne csak a rezsit és anyagköltséged vedd számításba, hanem a váratlan kiadásokat is, mint például egy új csipesz vagy valamilyen egészségügyi beavatkozás. A továbbképzéseid, eszközparkod korszerűsítése illetve a munkába járás költségei is ide tartoznak. Vezesd bevételeid táblázatban vagy akár egy füzetben, egy a cél: lásd, mire adsz ki pénzt, mennyi vendéged volt az adott hónapban, és ebből mennyi bevételed származott. Ez segíthet az árlistád kialakításában is.

 

  1. Tedd rendbe munkakörnyezeted!

Az év eleje remek alkalom lehet egy éves leltárra is. Nézd át az eszközeidet, tervezd be, miket kell lecserélned, korszerűsítened és ezek mennyibe fognak kerülni.

Az anyagaidat csoportosítsd, fertőtlenítsd őket, és tervezd meg, hogy időszakonként milyen termékeket fogsz beszerezni. Érdemes figyelni az akciókat, kedvezményeket minden hónapban illetve a rendezvények ideje alatt, még akkor is, ha az adott terméket nem fogod azonnal használni. De a készletkisöprés vagy a Black Friday is remek alkalom arra, hogy pénzt takaríts meg az anyagbeszerzéssel.

 

A számok iránymutatást adnak, a fentiek betartásával nem fordulhat elő, hogy alulértékeled a szolgáltatásaid árát, így növekedhet a bevételed illetve a megtakarításod is.